Mors lilla Olle...

... i skogen gick. Rosor på kinden och solsken i blick. Läpparna små utav bär äro blå, bara man slapp att så ensam här gå.

Ja, så kan man nästan beskriva mig idag. Jag har nämligen haft feberrosiga kinder hela dagen och blanka ögon. Suck! Inte nog med det så har jag blivit väldigt lös i magen (BLÄ!!) och måste nu äta blåbär morgon, middag, kväll för att det ska lindras lite. Mamma och pappa tror att jag håller på att få en tand, då kan det tydligen bli så här.
Som om inte allt detta vore nog så har jag blivit jäääääääätteledsen varje gång jag blivit lämnad ensam! När jag mår bra brukar jag tycka att det är ganska roligt att krypa iväg på egen hand och undersöka saker. Idag har jag hållit mamma och pappa under ständig uppsikt!

För att jag skulle få sova gott och inte bli orolig på dan har mamma gått två långpromenader med mig i vagnen. Det var riktigt skönt att få sova ute i friska luften.

Hoppas febern har försvunnit imorgon och att jag slipper ta tempen och få fler suppar (Alvedon i rumpan!), usch! Ingen trevlig upplevelse måste jag säga. Men så är jag väldigt ovan också, jag har ju aldrig tidigare på 7,5 månad varit sjuk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0