Farmor och farfar

Igår var jag hos farmor och farfar. Ensam, utan mamma och pappa!
 
De passade mig medan mamma och pappa var på middag hos några vänner. Vi hade så kul!
Jag busade, badade och gick promenader. Eftersom jag skulle sova där hade vi ingen tid att passa så vi kunde leka hur mycket som helst.

Jag har varit lite prickig några dagar. Doktorn trodde det var Femte sjukan, men nu tror vi att det kanske bara var förkylningsprickar.
Jag har i alla fall fått lite medicin för att det inte ska klia och den gör mig lite trött så jag sov så gott hela natten även fast jag inte låg i min egen säng.
Farmor var förvånad, men tyckte jag var jätteduktig.

När mamma och pappa kom för att hämta mig kröp jag upp i mammas knä och fick en snabb kram. Sen hade jag inte tid att gosa mer utan ville krypa vidare.

På eftermiddag var det bara jag och pappa hemma. Mysigt! Vi åt gröt, badade och lekte lite grann, men jag var så trött efter besöket hos farmor och farfar så jag gick och la mig rätt tidigt.

Undrar vad vi ska hitta på nästa vecka?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0