Öppna förskolan

Idag har vi varit på en annan öppen förskola än den vi brukar gå till. Den här var det kyrkan som anordnade.
Det var mycket större lokaler än den kommunala och många fler barn och föräldrar.

Först var det lite skrämmande, men efter en stund vågade jag krypa iväg för att undersöka det nya stället.
På min upptäcktfärd hittade jag ett tält!
Det hade tre ingångar med skynken för och ett fönster. Åh jösses va kul jag hade! Jag ville aldrig sluta leka. Jag kröp in och ut, fram och tillbaka, lekte titt-ut och skrattade tills jag nästan kiknade.

Sen var det fikastund för allihopa. Mamma hade packat med lunch titt mig som jag mumsade i mig samtidigt som jag kikade lite på de äldre barnen som lekte medan deras mammor och pappor drack kaffe.
Ibland när ljudnivån höjdes blev jag lite rädd och ledsen, jag är inte van vid det, men jag antar att man vänjer sig.

Efter fikat var det dags för sångstund och därefter packade alla ihop för att bege sig hemåt. Jag somnade nästan med en gång efter att mamma spänt fast mig i bilstolen.
Det var verkligen en rolig dag och jag hoppas att vi kommer gå dit igen nästa vecka!

Kommentarer
Postat av: Yvonne

Å så ni ska flytta! Vad kul!



Tråkigt att gammelfarmor dog! Men vad bra att du fick träffa henne. Läste att Valdemar var död också, det är alltid sorgligt när ens djur går bort. Vår Snobben börjar ju bli gammal nu så man vet inte hur länge han hänger med.

Hoppas ni kommer trivas i nya huset!

Hej från Yvonne med familj

2009-11-18 @ 12:03:09
URL: http://www.martin.babyblogg.se
Postat av: Yvonne

Nu är vår älskade kanin Snobben borta!

Jag la in ett blogginlägg på Snobbens blogg i dag. Har inte uppdaterat snobbenbloggen på länge , det var inte lika kul att skriva den när Skrutt inte fanns mer.

Hoppas ni har det bra och har kommit i ordning i det nya huset och får en härlig jul. Plupps första jul!

Verkar som om det blir en vit jul i år. Det är verkligen vackert just nu!

2009-12-18 @ 13:47:11
URL: http://snobbenkanin.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0